Welkom op mijn website! Loop je een stukje met me mee?

Drie jaar geleden nam ik ontslag van mijn baanvan 19,5 jaar, zonder alternatief en zonder vangnet. Ik had gehoopt dat het de weg vrij zou maken voor een nieuwe start en nieuwe richting.

 

In plaats daarvan belandde ik in een soort tussenruimte. Ik dacht dat ik uit het keurslijf was gestapt, maar ontdekte dat het keurslijf nog in mij zat.

 

In de afgelopen jaren heb ik regelmatig oog in oog gestaan met een aantal existentiële angsten. Toch lukte het me om mezelf staande te houden en niet toe te geven aan de sterke impulsen die voortkwamen uit die angst en die me aanmaanden om in actie te komen.

 

Telkens koos ik bewust om trouw te blijven aan de beweging die ik met mijn ontslag in gang had gezet. En langzaam maar zeker voelde ik een verschuiving in mezelf.

 

Ik merkte dat er geen weg terug meer was.  Omdat het me simpelweg niet meer lukte om mezelf in een rol te wurmen waar ik een stuk van mijn authenticiteit moest verloochenen.

 

Hoewel het nieuwe nog niet in zicht was, maakte de angst voor schaarste steeds meer plaats voor vertrouwen.

 

Nu langzaamaan voel ik mezelf als een feniks uit de as herrijzen en voel ik de uitnodiging om door te geven wat ik heb geleerd in de afgelopen jaren.


Hallo, mijn naam is Anita

Wandelaar, reiziger, filosoof, bezinner, pionier en katalysator van veranderingen


Ik schrijf regelmatig blogs over de inzichten die ik in mijn dagelijkse leven of tijdens mijn wandelingen opdoe.

En als je toe bent aan avontuur, bezinning of gewoon een goed en verdiepend gesprek, dan bestaat er een mogelijkheid om met me op pad te gaan!