- Wil je solliciteren en moet jij een sollicitatiebrief en cv opstellen maar weet je niet hoe je dat aanpakt?
- Heb jij onlangs bericht gekregen van een officiële instantie en wordt er een reactie van jou gevraagd?
- Weet je alleen niet zo goed hoe je dit moet aanpakken?
- Vind je het lastig om een zakelijke mail of brief te schrijven?
- Worstel je met het vinden van de juiste toon en/of de juiste bewoording voor de boodschap die je over wilt brengen?
Dat is niets om je voor te schamen
Weet dat je daar niet alleen in bent! Heel veel mensen vinden dat lastig. Bovendien komen er steeds meer regels en procedures en wordt alles daardoor steeds ingewikkelder.
Het is wel belangrijk dat je (tijdig) actie neemt! Doe je dat niet, dan kan het mogelijk negatieve gevolgen hebben voor jou of het kan zijn dat je juist mogelijkheden laat liggen. En dat laatste is ook zonde.

Hoe ik je kan helpen?
Ik help mensen die hulp nodig zijn bij het schrijven van een zakelijke brief naar officiële instanties zoals (semi) overheidsinstanties of andere (grote) bedrijven. Dat doe ik door je te helpen om je te helpen tot de kern te komen waar het om gaat en wat precies je doel of boodschap is. vervolgens gaan we samen kijken hoe je dat het beste onder woorden kunt brengen en welke toon je daar het beste voor kunt gebruiken.
Je krijgt hierdoor meer overzicht en aan het einde van het gesprek heb je een plan van aanpak, zodat je zelf een gedegen reactie opstellen en naar de betreffende instantie kunt sturen.
Wil je gebruik maken van mijn ondersteuning?
Wil je gebruik maken van deze dienst of wil je graag meer informatie? Neem gerust contact op.
Waarom zou je mijn hulp willen inroepen?
- Ik heb tot voor kort bij een gemeente gewerkt (ruim 19 jaar lang);
- Daarvoor heb ik een aantal jaren als kandidaat-notaris op een notariskantoor gewerkt;
- In al die jaren heb ik enorm veel ervaring opgedaan bij het schrijven van zakelijke brieven;
- Ik heb ook met verschillende procedures te maken gehad;
- Ik ben jurist (afgestudeerd in notarieel recht) en heb ook werkervaring op verschillende rechtsgebieden;
- laagdrempelig;
- je hebt geen groot budget nodig;

Praktische informatie
Een gesprek wordt in overleg ingepland en vindt plaats via teams, skype, whatsapp beeldbellen of facetime. Je hoeft er dus niet voor te reizen.
Soms blijkt tijdens het gesprek dat één gesprek niet volstaat en dat je meer ondersteuning nodig hebt. Bijvoorbeeld omdat je het schrijven van de
schriftelijke reactie (brief/e-mail) niet zelf wil of kan doen en dat graag wil uitbesteden. In dat geval kan ik je (als je dat wil) een voorstel doen over
hoe ik je verder kan helpen en wat het jou gaat kosten. Of misschien wil je toch meer inhoudelijke ondersteuning. Als ik je daarbij kan helpen, zal ik
je ook een voorstel doen.